یک جت جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی رهبر نیروی هوایی را به یک سواری تاریخی برد. این برای جنگ به چه معناست
TARA COPP
به روز شدشنبه، 4 مه 2024، ساعت 4:10 صبح به وقت GMT + 3:30· 4 دقیقه مطالعه
1/10
هواپیمای جنگی هوش مصنوعی
فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی، روز پنجشنبه، 2 مه 2024، در کابین جلوی یک هواپیمای X-62A VISTA در پایگاه نیروی هوایی ادواردز، کالیفرنیا، نشسته است. پرواز F-16 اصلاح شده با کنترل هوش مصنوعی، به عنوان بیانیه عمومی اعتماد به نقش آینده هوش مصنوعی در نبرد هوایی. ارتش قصد دارد از این فناوری برای بهره برداری از ناوگان بدون سرنشین 1000 هواپیما استفاده کند. کارشناسان کنترل تسلیحات و گروه های بشردوستانه نگران هستند که هوش مصنوعی روزی بتواند به طور مستقل جان انسان ها را بگیرد و به دنبال محدودیت های بیشتری در استفاده از آن هستند. (AP Photo/Damian Dovarganes)
ASSOCIATED PRESS
بیشتر
خوراکی های کلیدی از![]()
- نیروی هوایی ایالات متحده به شدت به فناوری هوش مصنوعی متمایل شده است تا یک ناوگان مجهز به هوش مصنوعی متشکل از بیش از 1000 هواپیمای جنگی بدون سرنشین تا سال 2028 را به همراه داشته باشد و اولین جت جنگنده F-16 کنترل شده با هوش مصنوعی در حال حاضر در پایگاه نیروی هوایی ادواردز عملیاتی شده است.
- نگرانیهای کارشناسان کنترل تسلیحات و گروههای بشردوستانه درباره پتانسیل هوش مصنوعی برای تصمیمگیری مستقل مرگ و زندگی در جنگ افزایش مییابد که علیرغم تضمین مقامات نظامی مبنی بر اینکه نظارت انسانی همیشه وجود خواهد داشت، خواستار محدودیتهای بیشتر در استفاده از آن شد.
- تغییر به سمت هواپیماهای مجهز به هوش مصنوعی ناشی از امنیت، هزینه و قابلیت استراتژیک است، با هدف نیروی هوایی ایالات متحده مقابله با نیروی هوایی رو به رشد چین و ناوگان تسلیحات بدون سرنشین با توسعه جتهای بدون سرنشین کوچکتر و ارزانتر با کنترل هوش مصنوعی مانند هواپیمای آزمایشی ویستا. که در حال حاضر در نبرد هوا به هوا از خلبانان انسانی بهتر عمل کرده است.
آیا این موارد آماده شده با هوش مصنوعی مفید هستند؟آرهخیر
پایگاه نیروی هوایی ادواردز، کالیفرنیا (AP) - با شعله ور شدن خورشید ظهر، یک جت جنگنده آزمایشی نارنجی و سفید F-16 با غرش آشنا به فضا پرتاب شد که نشانه بارز نیروی هوایی ایالات متحده است. اما نبرد هوایی که به دنبال آن انجام شد شبیه هیچ جنگ دیگری نبود: این F-16 توسط هوش مصنوعی کنترل می شد، نه یک خلبان انسانی. و فرانک کندال ، وزیر نیروی هوایی، روی صندلی جلو سوار شد .
هوش مصنوعی یکی از بزرگترین پیشرفت ها در هوانوردی نظامی از زمان معرفی رادارگریز در اوایل دهه 1990 است، و نیروی هوایی به شدت به سمت آن متمایل شده است. حتی با وجود اینکه این فناوری به طور کامل توسعه نیافته است، این سرویس در حال برنامه ریزی برای ناوگانی با قابلیت هوش مصنوعی بیشتر است. بیش از 1000 هواپیمای جنگی بدون سرنشین که اولین آنها تا سال 2028 عملیاتی می شود.
مناسب بود که جنگ سگی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز، یک مرکز بیابانی وسیع، که در آن چاک یگر سرعت صوت را شکست و ارتش مخفیترین پیشرفتهای هوافضایی خود را انکوبه کرد، اتفاق افتاد. در داخل شبیه سازها و ساختمان های طبقه بندی شده با لایه های محافظ در برابر نظارت، یک نسل آزمایشی آزمایشی جدید در حال آموزش ماموران هوش مصنوعی برای پرواز در جنگ است. کندال به اینجا سفر کرد تا پرواز هوش مصنوعی را در زمان واقعی ببیند و یک بیانیه عمومی از اعتماد به نقش آینده خود در نبرد هوایی بیان کند .
«نداشتن آن یک خطر امنیتی است. کندال پس از فرود در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: در این مرحله، ما باید آن را داشته باشیم. AP، همراه با NBC، اجازه مشاهده این پرواز مخفی را دریافت کردند، مشروط بر اینکه به دلیل نگرانی های امنیتی عملیاتی، تا زمان تکمیل آن گزارش داده نشود.
F-16 کنترل شده با هوش مصنوعی که ویستا نام دارد، کندال را در مانورهای رعد و برق با سرعت بیش از 550 مایل در ساعت به پرواز درآورد که پنج برابر نیروی گرانش به بدن او فشار آورد. تقریباً با یک F-16 دومی که توسط انسان خلبانی میشد پیش میرفت، زیرا هر دو هواپیما در فاصله 1000 فوتی یکدیگر مسابقه میدادند، پیچ خورده و حلقه میزدند تا حریف خود را به موقعیتهای آسیبپذیر وادار کنند.
در پایان پرواز یک ساعته، کندال با پوزخند از کابین خلبان خارج شد. او گفت که در طول پرواز خود به اندازه کافی دیده است که به این هوش مصنوعی که هنوز هم یاد می گیرد با توانایی تصمیم گیری در مورد پرتاب یا عدم پرتاب سلاح در جنگ اعتماد کند.
مخالفت های زیادی با این ایده وجود دارد. کارشناسان کنترل تسلیحات و گروههای بشردوستانه عمیقاً نگران هستند که هوش مصنوعی روزی بتواند بمبهایی را که افراد را بدون مشورت بیشتر انسان میکشند، به طور مستقل پرتاب کند و آنها به دنبال محدودیتهای بیشتر در استفاده از آن هستند .
کمیته بین المللی صلیب سرخ هشدار داده است: «نگرانی های گسترده و جدی در مورد واگذاری تصمیمات مرگ و زندگی به حسگرها و نرم افزارها وجود دارد». تسلیحات خودمختار "یکی از دلایل فوری نگرانی هستند و نیاز به یک واکنش سیاسی فوری و بین المللی دارند."
کندال گفت که همیشه نظارت انسانی در سیستم زمانی که از سلاح استفاده می شود وجود خواهد داشت.
تغییر ارتش به هواپیماهای مجهز به هوش مصنوعی ناشی از امنیت، هزینه و قابلیت استراتژیک است. به عنوان مثال، اگر ایالات متحده و چین به درگیری ختم شوند ، ناوگان امروزی نیروی هوایی متشکل از جنگندههای گران قیمت و سرنشین دار به دلیل دستاوردهای هر دو طرف در جنگ الکترونیک، فضا و سیستمهای دفاع هوایی آسیبپذیر خواهند بود. نیروی هوایی چین در حال پیشی گرفتن از ایالات متحده است و همچنین در حال جمع آوری ناوگانی از سلاح های بدون سرنشین پرنده است.
سناریوهای جنگ آینده، انبوهی از هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را در نظر میگیرند که حمله پیشروی به دفاع دشمن را ارائه میکنند تا به ایالات متحده امکان نفوذ در حریم هوایی بدون خطر زیاد برای جان خلبانان را بدهد. اما این تغییر به وسیله پول نیز انجام می شود. نیروی هوایی همچنان به دلیل تأخیر در تولید و افزایش هزینه در جنگنده ضربتی مشترک اف-35 که هزینه آن 1.7 تریلیون دلار برآورد می شود، با مشکل مواجه است.
کندال گفت که جتهای بدون سرنشین کوچکتر و ارزانتر که با هوش مصنوعی کنترل میشوند راه پیش رو هستند.
اپراتورهای نظامی ویستا میگویند که هیچ کشور دیگری در جهان جت هوش مصنوعی مانند آن ندارد، جایی که نرمافزار ابتدا میلیونها نقطه داده را در یک شبیهساز یاد میگیرد، سپس نتایج خود را در طول پروازهای واقعی آزمایش میکند. سپس این دادههای عملکرد دنیای واقعی دوباره در شبیهساز قرار داده میشوند، جایی که هوش مصنوعی آنها را پردازش میکند تا بیشتر بیاموزد.
چین دارای هوش مصنوعی است، اما هیچ نشانه ای وجود ندارد که راهی برای اجرای آزمایشات خارج از شبیه ساز پیدا کرده است. خلبانان آزمایشی ویستا گفتند، و مانند یک افسر جوان که در ابتدا تاکتیک ها را یاد می گیرد، برخی از درس ها را فقط می توان در هوا آموخت.
بیل گری، خلبان آزمایشی ارشد، گفت: «تا زمانی که واقعاً پرواز نکنید، همه چیز حدس و گمان است». "و هر چه بیشتر طول بکشد تا متوجه آن شوید، زمان بیشتری طول می کشد تا سیستم های مفیدی داشته باشید."
Vista اولین داگ فایت کنترل شده با هوش مصنوعی خود را در سپتامبر 2023 انجام داد و از آن زمان تاکنون تنها حدود 22 پرواز مشابه انجام شده است. اما این برنامهها آنقدر سریع از هر درگیری یاد میگیرند که برخی از نسخههای هوش مصنوعی که روی ویستا آزمایش میشوند، در حال حاضر خلبانان انسان را در نبرد هوا به هوا شکست میدهند.
خلبانان در این پایگاه آگاه هستند که از برخی جهات، ممکن است در حال آموزش جایگزین های خود باشند یا سازه های آینده را شکل دهند که در آن تعداد کمتری از آنها مورد نیاز است .
اما آنها همچنین میگویند که اگر ایالات متحده ناوگان خود را نداشته باشد، نمیخواهند در برابر دشمنی که هواپیماهای کنترلشده با هوش مصنوعی دارد، در آسمان قرار بگیرند.
"ما باید به دویدن ادامه دهیم. کندال گفت و ما باید سریع بدویم.
https://www.yahoo.com/tech/ai-powered-fighter-jet-took-160120201.html