"این جام مقدس است - یکی از زیباترین خودروهای تاریخ خودرو"
ایین مکولی
سهشنبه، 6 فوریه 2024، ساعت 22:30 GMT + 3:30· 8 دقیقه مطالعه
"یکی از زیباترین خودروهای تاریخ خودرو": این 250 GT SWB با عشق بازسازی و مراقبت شده است
"من معمولاً چیزی را در یک ویدیو تشخیص می دهم که هر سوالی را حل می کند، اما خدا می داند که به چه SWB نگاه می کنم." پس از افشای ویدیویی از خودرو قبل از پیش نمایش حراجی در پاریس در هفته گذشته، این خط آغازین در یک دنباله از گمانه زنی ها در فروم علاقه مندان فراری در مورد فراری 250 GT برلینتا SWB مدل 1961 بود .
موتور 3.0 لیتری V12 250 GT در اینجا توسط خانه حراج گرانقیمت Artcurial Motorcars در هتل Fairmont در موناکو در تاریخ 9 می عرضه خواهد شد، جایی که انتظار میرود قیمت آن از 8 میلیون یورو (6.8 میلیون پوند) فراتر رود - و با وجود در حال حاضر بازار محتاطانه
به نظر می رسد که این خودرو تا حد زیادی زیر رادار وجود داشته است، و به ویژه پس از خریداری آن در اواخر دهه 2010 توسط استفان ویتمارک، بنیانگذار سوئدی غول لباس پوشاک Gant در شکل امروزی آن، در اواخر دهه 2010 به دست آمد.
درست به نظر می رسید که این خودرو در میان ناوگانی از مک لارن های سفینه فضایی مانند در نمایشگاه خودروهای کلاسیک Retromobile در پاریس هفته گذشته به نمایش گذاشته شده بود، و در واقع، درست از کنار آن رد شدم - 250 که مانند یک A-lister پنهان شده بود. در معرض دید.
پنهان شدن در دید آشکار؟ 250 GT - الکسیس روبن
این بخشی از «مجموعه W: از استکهلم تا موناکو» است، مجموعهای از کلاسیکهای ویتمارک، عمدتاً پورشه، مرسدس بنز و فراری. چهل و شش خودرو توسط Artcurial فرانسه در موناکو به حراج گذاشته می شود.
250 GT Wittmark به رنگ آبی Tigullio 16639 Fiat 369 با پله روسا (چرم قرمز) VM 3171 داخلی است. این تنها SWB 250 GT است که در آن رنگ تولید شده است. مهمتر از همه، این یک ماشین "تطبیق اعداد" است - شماره موتور و شاسی یکسان است و اصالت آن را تایید می کند. جزئیات مطلق موضوع عمیق این GT است.
خودرویی که هیچ چیز برای اثبات ندارد: فراری 959 250 SWB Scaglietti - الکسیس روبن
اصالت با حجم زیادی از تاریخچه موجود در "کتاب قرمز" با ضخامت دو اینچی که توسط خود فراری گردآوری شده است، مشخص میشود. برای تحویل فوریه 1962. این ماشینی است که به معنای واقعی کلمه چیزی برای اثبات ندارد.
250 GT کتاب قرمز اختصاصی خود را دارد
در مورد اینکه آیا این خودرو در سال گذشته در یکی از رویدادهای ظرافت در ایتالیا ظاهر شد یا نه، فتنهای وجود دارد، اما - اگر چنین است - به نظر میرسد حضور آن در آنجا از توجه ناظران فراری دور مانده است. فراریهای Wittmark در انجمن درباره این رویداد: یک 250 GT LWB California Spider.
ماتیو لامور، مدیر Artcurial Motorcars گفت: "برای بسیاری از کلکسیونرها و علاقه مندان، این اولین باری است که این 250 GT SWB را می بینند، یا حتی برخی از وجود آن می دانند." "این جام مقدس فراری است. این واقعا یکی از زیباترین خودروهای تاریخ است – نه تنها فراری، بلکه در تاریخ خودرو. بازسازی کاملاً باورنکردنی است.»
متیو لامور - الکسیس روبن می گوید: «مهم ترین چیز برای کلکسیونرها تاریخ است».
فروش خودروهای دست دوم پرستیژ گاهی اوقات می تواند بر اساس دو مجموعه کلید وجود داشته باشد یا شکسته شود. این GT سه مجموعه کلید اصلی خود را دارد. این همان جزئیات است که گرد و غبار الماس را اضافه می کند.
تاریخچه مستند این خودرو را فقط میتوان با مجموعهای از دفترچههای تلفن که در بالای آن کتاب قرمز قرار دارد، و یک قطعه دوگانه دیگر به سبک tavolino da caffe که زندگی، زمان و بازسازی 3169 و همچنین هویتها را ثبت میکند، مقایسه کرد. تعداد انگشت شماری از صاحبان آن از زمانی که برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا تحویل داده شد و قبل از بازگشت به اروپا.
لامور گفت: «میدانی وقتی ماشین میخری، اول داستان را میخری». و ماشین به عنوان هدیه می آید. مهمترین چیز برای من و بیشتر مجموعه داران تاریخ است. اگر ماشینی بدون سابقه بخرید فرق می کند. اگر از تاریخچه یک ماشین چیزی ندانیم [نه شخصیت دارد، نه روح].
"مهمترین چیز تاریخ آن است": یک فراری سفید BX4KP3 250 GT SWB - عکس تام وود / آلامی
این GT در بازار بسیار کمیاب است. برخی از بین رفته اند. اما به سادگی یک شاهکار است. همه می گویند که نسبت ها و شکل فاصله بین دو محور کوتاه 250 کاملاً عالی است.
ویتمارک که در دهه 70 زندگی خود است و مصاحبه نمی کند، ماشین را پس از تصادف به دست آورد. خسارت خفیف بود، اما صاحب مسن آن زمان متأسفانه چند روز بعد بر اثر سکته قلبی درگذشت. Wittmark 3169 را برای یکی از پیشروترین تعمیرکاران فراری در ایتالیا به نام Quality Cars ارسال کرد و برای بازگرداندن آن به حالت اولیه صدها هزار یورو هزینه کرد.
"ماشین کامل است"
او هر ماه از سوئد به ایتالیا سفر می کرد تا پیشرفت آن را بررسی کند. این اشتیاق به ماشین است.» اما چه کسی این 250 GT را می خرد؟
لامور میگوید: «مطمئنترین کلکسیونر، زیرا ماشین عالی است. بله، در پیکربندی اصلی خود است. خریدار مجبور نیست هیچ کاری روی ماشین انجام دهد. این آماده است تا در گاراژ خود قرار داده و یا در جاده لذت ببرید. رنگ ماشین منحصر به فرد است، بنابراین آنها یک ماشین منحصر به فرد خواهند داشت، یک فاصله بین دو محور کوتاه منحصر به فرد 250.
خریداران [معمولی] این نوع خودرو در Retromobile بودند، اما علاقه به آن عمدتاً از آمریکا و برخی از اروپای غربی خواهد بود. من فکر می کنم شاید به آمریکا برود.»
"رنگ ماشین منحصر به فرد است": یک فراری کلاسیک قرمز E7X9JN 250 GT SWB - جاناتان تنانت / عکس سهام آلامی
علیرغم اینکه هیچ شجره نامه رقابتی ندارد، لامور تخمین می زند که کامل بودن تاریخ و وضعیت منحصر به فرد این خودرو می تواند در مقایسه با 250 خودروهای دیگر همان دوران به ارزش آن بیفزاید.
با این حال، او از مدرسه ای است که می گوید باید از ماشین های کلاسیک استفاده شود. با 24000 کیلومتر مسافت سنج، این 250 GT به وضوح مقداری آسفالت را پوشانده است و برای کارهای بیشتر آماده است.
کیت بلومل، کارشناس و نویسنده فراری میگوید: «بازار در حال حاضر به اندازه 18 ماه پیش پررونق نیست. اما من این 250 GT را می شناسم و ماشین زیبایی است. یک 250 GT SWB نقطه اوج هر مجموعه فراری از ماشین های این دوره خواهد بود، به غیر از یک GTO که فقط 36 مورد از آن وجود دارد. اما افرادی که من صحبت کرده ام SWB را به GTO ترجیح می دهند، هم از نظر رانندگی و هم از نظر زیبایی شناختی. "
بسیاری از کلکسیونرها فاصله بین دو محور کوتاه را که در این فراری 250 مدل 1960 دیده می شود ترجیح می دهند - فیلیپ هالیس برای The Telegraph
یعنی ممکن است یک معامله نسبی وجود داشته باشد، اما رانندگی چگونه است؟ خوب، من هرگز نمی دانم. با این حال، پس از تایید لامور، و پس از درآوردن کفش ها و محتویات جیبم، به من اجازه داده شد که زیر نظر کارکنان آرتکوریال و محافظان امنیتی، به صندلی راننده بروم. تجربه با احساس و عملکرد غیرمنتظره عالی دستگیره در شروع شد. عملی با چنین دقت و کیفیت فلزی را فقط می توان تجربه کرد و نه به راحتی توصیف کرد. این یک لحظه توقف در مسیر بود، چنین حسی بود.
فرمان دهه 1960 بزرگ است، با یک لبه چوبی نازک، قطر آن احتمالاً به کمک اهرم مورد نیاز برای تغییر جهت با توجه به عدم وجود فرمان برقی کمک می کند، اما همچنین به دلیل اتصال کاملاً مکانیکی آن به توپی چرخ ها، اطلاعات را به راننده می دهد. . نزدیک به سینه شما مینشیند و تا حدی جلوی دید گیجها را میگیرد که آیتمهای ساده و گرد هستند - سرعت سنج بزرگ و سرعت سنج، سپس ابزارهای کوچکتر برای موارد ضروری مانند سوخت، آب و روغن.
فرمان به نسبت دهه شصت است - الکسیس روبن
تعداد انگشت شماری سوئیچ از نوع ضامن دار، یک اهرم دنده بلند با یک دستگیره کوچک مشکی صیقلی وجود دارد - احتمالاً مانند فرمان، طراحی شده است تا به راننده شانس جنگیدن در 250 GT را در کوه های آلپ بدهد. استفاده از بادگیرهای پنجره مانند آماده کردن ساعت سوئیسی است.
این در واقع بهترین موقعیت رانندگی نیست. با این حال، هر کسی که با ابرخودروهای ایتالیایی دهه 1960 آشنا باشد، ویژگیهای ارگونومی آنها را میداند. اما رابطه بین راننده و کنترل ها هر چه باشد، تجربه رانندگی این خودرو بر آن غلبه خواهد کرد.
عکاس چند عکس از من روی فرمان تنظیم کرد، بنابراین من به سمت کلید احتراق که روی صندلی سرنشین است دست بردم و آن را شکاف دادم تا به عکس آن لبه واقعی واقعی را بدهم - قبل از اینکه دستی با احتیاط به داخل آن رسید و آن را برداشت. . این ماشین راه به جایی نمی برد و حتی خطرش هم برطرف شده است.
خرابی احتراق: کلید فقط برای اهداف عکاسی در قفل قرار گرفت - الکسیس روبن
محیط؟ این یک کلیشه است، اما شما مستقیماً وارد دهه 1960 هستید، و یک فیلم خارجی زبان درباره یک عاشقانه در پورتوفینو یا آنتیب و اطراف آن. به واقعیت بازگشت و پس از دور شدن، خرده فروشان وارد عمل شدند تا شواهدی مبنی بر اینکه شخصی - که یکی از معدود افرادی بود که تا به حال پشت فرمان نشسته بود - را پاک کنند.
لامور 250 GT مشابهی را در خیابان های خالی پاریس در ساعت 2 بامداد برای فیلمبرداری رانندگی کرده است.
"این قدرتمند است. اول از همه، وقتی استارت می زنید، موسیقی موتور را دارید. و هنگامی که پشت فرمان چنین خودرویی هستید، احساس می کنید که در رویا هستید.
تعداد کمی از موتورهای V12 آن در دور 7000 دور در دقیقه را شنیده باشند که در آن 280 اسب بخار قدرت تولید می کند تا کوپه 1300 کیلوگرمی را در هفت ثانیه به 60 مایل در ساعت برساند و حداکثر سرعت آن را به 150 مایل در ساعت برساند. در افتتاحیه نمایش، اکثر مردم به بالا نگاه کردند و آن لذت از بنزین را به اشتراک گذاشتند.
تعداد کمی از کسانی که 3169 را برای آنچه هست تشخیص می دهند، جرات دیدن رویا را ندارند.
https://www.yahoo.com/news/holy-grail-classic-ferrari-collectors-190000519.html